V Premogovniku Velenje – enem največjih in najsodobneje opremljenih
premogovnikov s podzemno eksploatacijo v Evropi, smo v sredo, 12. januarja
2011, v centralni remizi zagnali novo visečo dizel lokomotivo Scharf, dolžine
37 metrov. Z nabavo novih lokomotiv Scharf tipa DZ 1800 se je bistveno povečala
zmogljivost in zanesljivost transporta materiala in ljudi.
Direktor Premogovnika Velenje dr. Milan Medved je ob novi pridobitvi
dejal: »S to najnovejšo pridobitvijo, s katero bo mogoče še izboljšati
pogoje za dostavo materiala in opreme na najbolj oddaljena delovišča,
nadaljujemo posodobitev opreme, revitalizacijo naših bistvenih tehnoloških
sklopov. Stalno posodabljanje voznega parka je za nemoteno odvijanje
proizvodnega procesa v Premogovniku Velenje izjemno pomembno, saj dnevni
napredki pri odkopavanju in izdelavi jamskih prostorov zahtevajo zelo močno
logistično podporo. Tudi rekordni rezultat 9 metrov dnevnega napredka, 10 tisoč
ton premoga na horizontalni koncentraciji in 25 tisoč ton premoga na samo dveh
odkopih v enem dnevu so rezultat dela naših rudarjev, domačih strokovnjakov ter
dobre tehnološke opreme.«
Trenutno je v Premogovniku Velenje v obratovanju 9 lokomotiv, dve pa sta
predelani v vlak za prevoz težjih bremen. Novejših lokomotiv je 7, enakega tipa
DZ1800 2+2 je tudi zadnja lokomotiva, dobavljena v decembru 2010. Nove
lokomotive so varnejše, enostavnejše in močnejše in zato tudi dobro sprejete
pri uporabniku. Dostop pri vzdrževalnih in servisnih delih je lažji. Nove
generacije lokomotiv so tudi čistejše, glede izpustov škodljivih emisij v
ozračje pa tudi varčnejše, saj v povprečju porabijo za približno 15 % manj
goriva od starih. Kabine so prav tako večje in udobnejše ter opremljene za
medsebojno komunikacijo.
Serviser proizvajalca SMT Scharf Rainer Nottebon, ki je po sestavi in montaži
lokomotivo pregledal, nastavil in preizkusil, je pohvalil dobro in natančno
delo naših vzdrževalcev. Lokomotiva, ki je izdelana in certificirana namensko
za uporabo in obratovanje v rudnikih s prisotnostjo metana do 1,5 %, je
namenjena transportu materiala, elektro strojne in rudarske opreme ter po
potrebi tudi ljudi do jamskih delovišč.
Lokomotiva oz. kompozicija sestavljena iz strojnega dela, hladilne enote z
elektro opremo, štirih pogonov z zavorami, štirih dvižnih gred za prevoz
tovora, dveh kabin. Vsi sklopi so med sabo povezani z močnim gibljivim veznim
drogovjem. V strojnem delu se nahaja vodno hlajeni 4-cilindrični vrstni turbo
dizelski motor z direktnim vbrizgom goriva. Motor razvije moč 80 KW pri 1800
vrt/min in požene lokomotivo do max. hitrosti 2,4 m/s. Izpušni plini potujejo v
izpušni zbiralnik in se ohlajajo v vodni kopeli. Motor preko sklopke poganja
glavno hidravlično črpalko, katera zagotavlja hidrostatični tlak za pogon
hidromotorjev pogonskih tornih koles in pritisk na tirnico. Poleg tega daje
tudi potrebni tlak za odpiranje in zapiranje zavor.
Za prevoz materiala in opreme so vgrajene 4 dvižne grede s skupno nosilnostjo
21 ton, od katerih ima ena nosilnost 6, ostale tri pa 5 ton. Vsaka dvižna greda
ima svoj pogon z reduktorjem za dviganje in spuščanje nosilne bremenske verige
ter ima varnostno blokado proti preobremenitvi. Verige so opremljene z dvojnimi
kavlji za lažje pripenjanje voznih enot in opreme.
Objavljeno: 13-01-2011