Direktor Premogovnika
Velenje dr. Milan Medved je zbranim kratko predstavil osnovne podatke o
Premogovniku Velenje, ob tem pa poudaril, »da 4 milijone ton odkopanega
premoga pomeni množico vzporednih dejavnosti, ki omogočajo pridobivanje premoga
in njegov transport na površino. V tem trenutku obvladujemo okoli 56 kilometrov
podzemnih prostorov in premogovnik predstavlja kompleksen logistični proces.
Danes predstavljena dieselska lokomotiva pa predstavlja nosilni steber
transportnega sistema. Letos praznujemo 25 let viseče dieselske lokomotive v
velenjsko jamo in z letošnjo novo pridobitvijo – dvema novima lokomotivama –
smo obeležili ta dogodek. Te sodobne naprave imajo predvsem eno veliko
obremenitev. To je velik transportni sistem in po naših podatkih pri nas letno
transportiramo okoli 90.000 voznih enot materiala. Ponosni smo na ti dve novi
pridobitvi, ki sta zahtevni tudi v finančnem smislu, a v velenjskem
premogovniku smo odločeni, da bomo z modernizacijo delovnih procesov
nadaljevali.«
Diesel lokomotiva je namenjena transportu materiala in ljudi po enotirnih
visečih progah. Zasnovana je za obratovanje v rudnikih s podzemeljsko eksploatacijo
v eksplozijsko nevarnih področjih s koncentracijo metana do 1,5 %. Členkasta
izvedba diesel viseče lokomotive omogoča precejšnjo gibljivost v jamskih
prostorih in razstavitev v posamezne transportne enote. Členkasta izvedba
diesel viseče lokomotive omogoča precejšnjo gibljivost v jamskih prostorih in
razstavitev v posamezne transportne enote.
Sestavljena je iz strojnega dela, hladilne enote, štirih pogonov, dveh kabin za
voznika, hidravličnih dvižnih gredi za prevoz tovora, mehanskih povezovalnih
elementov in napeljav za prenos energije ter signalov. Celotna dolžina
kompozicije znaša 37 m, maksimalna nosilnost tovora je 21 ton.
Strojni del vsebuje dizelski motor z varnostno opremo, ki je potrebna za
uporabo v eksplozijsko ogroženih področjih, hladilne komponente, hidravlično
črpalno enoto, rezervoarja za gorivo in hidravlično tekočino, zagonsko enoto
ter avtomatsko protipožarno opremo.
DZ 1800 poganja 4-cilindrični, glede na vsebnost škodljivih snovi optimirani
serijski dizelski motor D 924 TI-Ex firme SMT Scharf. Motor razvija nominalno
moč 80 kW in deluje po principu direktnega vbrizga z turbo polnilnikom in
hlajenjem polnilnega zraka.
Tehnični podatki
Nazivna vlečna sila: 80 kN (
pri 2 m/s)
Največja hitrost: 2,4 m/s
Polmer krivin:
– horizontalno 10
m
– vertikalno 4 m
Sposobnost premagovanja naklona max. 18º
Nosilnost: max. 21 ton
Koncentracija metana: max. 1,5% CH4
Moč motorja: 80 kW
Delovna prostornina motorja: 6640 cm3
Hlajenje: vodno
Teža kompozicije: 11 ton
Dolžina kompozicije: 16576 mm
Dolžina kompozicije z dvižnimi gredami kpl 3x50KN, 1x60KN: 37 m
Širina: 800 mm
Višina do spodnjega roba tirnice: 1230 mm
Premer pogonskega kolesa: 340 mm