UKREPI DELODAJALCA ZA ZAGOTAVLJANJE PRAVICE DO ODKLOPA

V novembru 2023 smo v Sloveniji uzakonili pravico do odklopa s sprejemom novele Zakona o delovnih razmerjih (novela ZDR-1D); ukrepi, ki jih mora sprejeti delodajalec, se določijo s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti.

Pogajalski skupini delodajalcev in delojemalcev sta se na pogajanjih v oktobru in novembru 2024 dogovorili za vsebino Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi premogovništva Slovenije, ki v zvezi z ukrepi delodajalca za zagotavljanje pravice do odklopa napotuje na splošni akt delodajalca, sprejet v soglasju z reprezentativnim sindikatom.

Obveščamo vas, da so ukrepi delodajalca za zagotavljanje pravice do odklopa, v soglasju z reprezentativnim sindikatom, v družbah Premogovnik Velenje, d.o.o. in HTZ Velenje, I.P., d.o.o. določeni z dopolnitvijo besedila Pravilnika o delovnem času in sicer:

Organizacija delovnega procesa:

  • delodajalec je dolžan organizirati delovni proces na način, da izven delovnega časa ne poziva delavcev k izvedbi dela, razen v primeru izjemnih okoliščin.

Organizacija sestankov:

  • sestanki se ne sklicujejo izven delovnega časa;
  • sestanki se sklicujejo pravočasno, da se lahko delavec primerno pripravi v okviru delovnega časa (priporočljivo je vsaj 1 dan vnaprej);
  • za sestanke se določi čas začetka in predviden čas zaključka, ki morata biti v okviru delovnega časa.

Poslovanje z elektronsko pošto:

  • v primeru odsotnosti delavca je le-ta dolžan aktivirati samodejni odgovor oz. avtomatski odzivnik z informacijo o trajanju odsotnosti in napotilom na sodelavca. V kolikor so kreirani skupni e-naslovi službe/OE, se lahko napoti pošiljatelja tudi na ta e-naslov;
  • e-sporočila se pošiljajo v okviru delovnega časa;
  • delavcu ni potrebno odgovarjati na elektronska sporočila, posredovana izven delovnega časa, razen v primeru izjemnih okoliščin.

Telefonska odzivnost:

  • telefonski klici se ne izvajajo izven delovnega časa, razen v primeru izjemnih okoliščin ali z zaposlenimi, ki jim delodajalec izplačuje dodatek za pripravljenost.

Za izjemne okoliščine, v katerih se lahko omeji pravica do odklopa, se štejejo okoliščine, v katerih lahko delodajalec odredi nadurno delo:

  • v primerih izjemoma povečanega obsega dela,
  • če je potrebno nadaljevanje delovnega ali proizvodnega procesa, da bi se preprečila materialna škoda ali nevarnost za življenje in zdravje ljudi,
  • če je nujno, da se odvrne okvara na delovnih sredstvih, ki bi povzročila prekinitev dela,
  • če je potrebno, da se zagotovi varnost ljudi in premoženja ter varnost prometa,
  • v primeru nepričakovane oz. nenadne odsotnosti delavca na delovnem mestu, ki ne more ostati nezasedeno zaradi potreb delovnega procesa,
  • če je potrebno opraviti delo za izpolnitev pogodbeno dogovorjenih obveznosti delodajalca, ki jih ni bilo mogoče načrtovati.

V soglasju s sindikatom so določene zaveze delodajalca, vodij in delavcev v zvezi z zagotavljanjem pravice do odklopa.

V družbah PLP, d. o. o. in Sipoteh, d. o. o. sta bila v soglasju z reprezentativnim sindikatom sprejeta smiselno enaka Pravilnika o pravici do odklopa.

Objavljeno: 15-11-2024