Zvoki v podzemlju v izjemnem okolju Muzeja premogovništva Slovenije v Velenju
Zadnji v nizu
abonmajskih koncertov Pihalnega orkestra Premogovnika Velenje v koncertni
sezoni 2010/2011, ki smo ga poimenovali Zvoki v podzemlju, je bil resnično
prava glasbena poslastica. Prvič v zgodovini Premogovnika Velenje smo namreč
12. maja koncert godbenikov pripravili v rovih Muzeja premogovništva
Slovenije v Velenju 180 metrov pod zemljo. Vsakdo, ki je že kdaj obiskal
omenjeni muzej, ve, da je sama organizacija predstavljala izjemen logistični
zalogaj, saj ni kar tako v rove globoko pod zemeljsko površino spraviti več kot
350 ljudi, kolikor se jih je udeležilo obeh koncertov.
Za koncerte sicer zelo nevsakdanje okolje se je izkazalo za izredno akustično,
kar je dodalo le še dodaten čar izjemnemu dogodku. Pihalni orkester
Premogovnika Velenje pod vodstvom dirigenta Matjaža Emeršiča je koncert pričel
s skladbo Janeza Marina starejšega Graditeljem Velenja – in s katero bolj
simbolično pesmijo bi lahko pričeli koncert v nedrjih Šaleške doline, med
rudarji, ki so s svojimi rokami izgradili mesto Velenje, za katerega lahko
mirne vesti trdimo, da je zraslo iz premoga, na premogu in zaradi premoga?
Glasbeniki so nato nadaljevali z izmenjavanjem slovenskih in tujih uspešnic,
pri čemer sta se kot solista predstavila odlična Gorazd Topolovec in Sara
Beriša. Koncert smo postavili v prostore, ki so še pred desetletjem
predstavljali tako rekoč domovanje velenjskih rudarjev, saj so v tamkajšnjih
rovih preživeli velik del svojih življenj, zato je zelo nostalgično izzvenela
tudi Privškova legendarna pesem Tam, kjer sem doma.
Prepletenost Premogovnika Velenje in njegovega Pihalnega orkestra se kaže že
več kot 9 desetletij in zato ni bilo presenetljivo, da so glasbeniki svoj
koncert sklenili s Koračnico rudarjev, pesmi pa so pritegnili tudi številni
obiskovalci.
Prenos koncerta je potekal tudi v živo preko spletne strani Premogovnika
Velenje www.rlv.si, tako da so si ga lahko ogledali tudi tisti, ki so ostali brez kart.